CO SI O TOM MYSLÍTE: Názory čtenářů na dění ve Vimperku. Dnes na téma doprava řízená semafory
Čtenáři internetového deníku Za krásnější Vimperk komentují na redakčním facebookovém profilu obsah zveřejněných článků. Dnes to budou komentáře k dvěma článkům na stejné téma – výstavba okružní křižovatky ve Vimperku a s tím související omezení dopravy, která je kolem staveniště řízena semafory.
NAPSALI JSTE: Nebylo by vhodné umístit i semafor k Boubínské ul. a zprovoznit obchvat ze stavby viaduktu?
OKRUŽNÍ KŘIŽOVATKA: Kdo čeká (30 minut) v koloně, ten se určitě dočká. Hlavně to chce klid a pevné nervy
Naší redakci se podařilo od zdroje blízkého dodavateli stavby zjistit, že nastavení semaforů určila vimperská radnice tak, aby kolona aut čekajících na červenou při výjezdu z města nezasahovala do křižovatky Fišerka. Proto je v tomto směru větší propustnost vozidel. Pravdou také je, že mnozí řidiči využívají při výjezdu z města průjezd Boubínskou ulicí.
A nyní už komentáře našich čtenářů (bez redakční úpravy):
Radek David Snad bude kruháč brzy dokončen. On je taky problém v načasování semaforů, mají krátké intervaly, navíc za posledním autem, které odjelo na zelenou, už na červenou projíždí bezohledně ještě dalších 5 aut (tradičně bez zájmu Policie). Na druhé straně je dobré si na zácpy zvykat. Až se kruháč uvede do provozu, v dopravních špičkách to bude totéž, co nyní na dočasných semaforech, ne-li horší. Jako je tomu denně na kruhové křižovatce u Lidlu ve Strakonicích, kde stojí dlouhé fronty ze všech směrů. Ne vždy a ne všude je kruháč ideálním řešením, pořád se domnívám, že někdy je vhodnější křižovatka se semafory. A to bude možná i případ Vimperka.
Karel Chval Ne kruháč, ale lidi mají na svědomí kolony… Špatně použitá signalizace o změně směru jízdy je základ pro plynulost na kruháči. Kruháč ve Strakonicích je malý a pokud nekdo z něj vyjede bez blinkru, další se nestihne připojit plynule. Co situaci nepomáhá je kamionová doprava přes tento malý kruháč… Kamion musí výrazně pomaleji a to ve špičce dělá svoje.
Radek David Přes strakonický kruháč u Lidlu jezdím několikrát během dne v různou dobu. Je pravda, že jeho kapacita nepostačuje frekvenci provozu ve špičkách, o problému kamionové dopravy ani nemluvě. Přesto si myslím, a to jsem zastánce povinného používání blikrů oběma směry během průjezdu kruháčem (jako ve Francii), že signalizace o změně směru jízdy je v případě Strakonic marginální problém. V čem vidím hlavní problém je, že budujeme s velkou pompou kruháče v místech, kde měly být (s větším užitkem) již před 20 lety. Objevujeme “Columbovo vejce” 20 a více let za dopravně vyspělejšími zeměmi, které – stejně jako v případě zcela zbytečného povinného denního svícení – zjistily, že toto řešení není vždy ideální, ba naopak. Dnes se v těchto zemích nejen, že zbytečně ve dne auty nesvítí, ale místo řetězců kruháčů, způsobujících více škody než užitku, se budují obchvaty měst a obcí. Ve Vimperku je pomalu hlavní dopravní tepnou historické centrum města, odkud civilizované země dopravu v maximální míře vytlačují. A to raději ani nezmiňuji třeba Volyni.
Petra Prenerová Keresztešová Myslín, že kdyby uvolnili jeden výjezd k penny a dali tam značku jednosměrný provoz, tak by to taky trochu ulehčilo.
Zdeněk Kutil Bylo by to vhodné (průjezd Boubínskou ulicí – pozn. red.) Toto jsem navrhoval ještě před zahájením stavby. Bohužel na to vedeni města neslyšelo.
Miloš Sichinger asi bylo málo podnětů. škoda proč tento obchvat se semafory okolo OV Media nevyužít. ale to už se asi nestihne. To asi nějaký plánovač opomněl a nebo čekal na reakce!
Franta Hop Stačilo by operativně měnit směr jízdy spojovačkou kolem Auto Ševčik. Když vím, že odpoledne jsou kolony od Prachatic, tak změním dopravní značení a pustím to v opačném směru. Vyhlásím rozhlasem a je to. Aspoň to hlášeni bude jednou trochu užitečné.
Kamil Kalivoda hale a co vy brblalové to object buď přes máří a bohumilice nebo nad hasičema přes Bořanovice a vyškovice? ano, je to vic kiláků, ale jsem dřív ve vimperku.
(red)
