Z PRVNÍ RUKY: EG.D zjednodušuje a zrychluje vyřízení žádostí. Zavádí digitální podpisy smluv
Proces vyřízení žádostí u společnosti EG.D se výrazně zjednodušuje a zrychluje. Distribuční společnost EG.D, člen skupiny E.ON v České republice, pokračuje v digitalizaci klíčových zákaznických služeb. Od léta nově zavedla možnost elektronického podpisu díky aplikaci DigiSign. Klienti se tak při žádostech vyhnou přeposílání podepsaných smluv poštou a celý proces se tak výrazným způsobem zjednoduší a zkrátí. Navíc odpadnou i možné problémy s doručováním. Novinku už během srpna využilo 20 % zákazníků, kteří nějakou z žádostí u EG.D řešili. Typicky se jedná například o smlouvy o připojení nového odběrného místa.
„Nasazení elektronického podepisování smluv je pro nás obrovským úspěchem a krokem kupředu. Vycházíme tím také vstříc našim zákazníkům, kteří po takové funkcionalitě volali. Je pochopitelné, že lidé už v dnešní době nechtějí řešit zasílání dokumentů poštou, protože je to pro ně méně komfortní a spolehlivý proces. Přechodem na digitální podepisování tyto záležitosti odpadají a podání žádosti je výrazně jednodušší,“ vysvětluje Pavel Čada, místopředseda představenstva společnosti EG.D.
Jak celý proces funguje?
Už několik let při žádostech zákazníci EG.D využívají online formuláře, které je provedou celou žádostí. Na závěr však bylo nutné vygenerovat papírové smlouvy, ty pak zákazníkům odeslat a klienti je poté museli v daných lhůtách odesílat podepsané zpět. Celý proces se tak natáhl na několik týdnů. Nově teď fyzické posílání odpadá.
Zákazníci najdou online formulář na webu EG.D. Vyplní ho v elektronické podobě a na závěr pak dostanou návrhy smlouvy e-mailem k digitálnímu podepsání. Zákazník si soubory otevře v aplikaci DigiSign, kam se dostane pomocí SMS kódu a následně už stačí podepsat dokument prstem nebo myší na počítači na svém zařízení – telefonu, tabletu nebo počítači. Na závěr pak proběhne ještě ověření pomocí bankovní identity, kdy si klient vybere z nabídky svou banku. Bank iD je dnes již běžně používaným nástrojem pro ověřování identity, který využívá bankovní infrastrukturu k potvrzení totožnosti klienta.
Řešení je ideální pro všechny typy smluv
„Naše nová služba šetří zákazníkům čas a výrazně zvyšuje jejich komfort. Mohou smlouvu uzavřít kdykoliv a odkudkoliv, bez nutnosti návštěvy poboček či čekání na poštu. V současnosti funguje uzavírání smluv prostřednictvím BankID, což je v současné době jedním z nejvíce využívaných nástrojů na ověření identity. Do budoucna plánujeme tuto funkcionalitu rozšiřovat a nabídnout zákazníkům ještě více možností, jak celý proces zjednodušit a zefektivnit. Během prvního měsíce od spuštění ji využilo 20 % našich zákazníků a toto číslo stále roste, což potvrzuje, že jde o krok správným směrem,“ doplňuje Zdeněk Máca, vedoucí oddělení managementu připojování a přeložek EG.D. Právě jeho tým, který se zabývá především připojení nových odběrných míst, tuto novinku aplikoval jako první.
Do budoucna by chtěla společnost rozšířit tuto funkcionalitu i o možnost ověřování pomocí kombinace fotografie obličeje a fotografií občanských nebo řidičských průkazů. I nadále ale platí, že pokud zákazník nebude chtít využít možnost digitálního podpisu, může dál postupovat klasickou cestou. Smlouvy vygenerovat a využít poštovních služeb.
Text a příloha: (tz-eg.d)



Informujeme:
Každý Čech provolá v průměru z mobilu 7 minut denně
PŘEČTĚTE SI U NÁS: Deník Metro – 9. října 2024
Rozpočet školství přesáhne 290 miliard korun. Největší nárůst zaznamenají vysoké školy
POLICIE ČR: Aktuální zpráva – úterý 8. října
V Jihočeském kraji bylo k 40. týdnu potvrzeno 2 938 případů černého kašle
Vyšší tržby za prodej pohonných hmot a v internetových obchodech
PŘEČTĚTE SI U NÁS: Deník Metro – 8. října 2024
