VĚC VEŘEJNÁ: Vysvětlení Zdeňka Ženíška nemá oporu v jednacím řádu

VĚC VEŘEJNÁ: Vysvětlení Zdeňka Ženíška nemá oporu v jednacím řádu

Jednací řád Rady města a komisí rady města stanoví, že „Zápis ze zasedání bez osobních údajů a dalších zákonem chráněných údajů v usneseních uváděných je zveřejněn do 10 dnů na webových stránkách města.“

V článku VĚC VEŘEJNÁ: Jednací řád rady města stanoví úkoly, které úředníci radnice neplní jsme se veřejně ptali tajemníka Městského úřadu ve Vimperku Zdeňka Ženíška, proč v pondělí 4. května nebyl na oficiálních webových stránkách města Vimperk zveřejněn zápis z jednání Rady města Vimperk ze dne 20. dubna 2015?

 

 

Tajemník městského úřadu Zdeněk Ženíšek v odpovědí naší redakci napsal (bez redakční úpravy)

Zápis z rady města je plnohodnotným zápisem od té doby co je podepsán určeným ověřovatelem, teprve po té já osobně provádím jeho úpravu, mazání osobních údajů a dalších zákonem chráněných údajů, takto upravený zápis odesílám informatikům ke zveřejnění. Zápis z rady města 20.04. byl podepsán ověřovatelem o týden později 27.04., takže měl být uveřejněn na našich stránkách nejpozději do 10 dnů, což je 07.05. Já jsem úpravy tohoto zápisu dělal 04.05. po radě města odpoledne společně i se zápisem rady města z 27.04. Takže oba dva zápisy byly našimi informatiky uveřejněny 05.05. o dva dny dříve než vypršela desetidenní  lhůta u zápisu z 20.04. Připouštím, že jsem možná mohl zápis z 20.04. upravit a uveřejnit dříve, tak jako to dělám běžně, ale vzhledem již k výše popsanému zaneprázdnění, nepřítomnosti na úřadě i volnému pátku, jsem to opravdu dříve nestihl. Omlouvám se tedy  těm, kteří se včasným, ale pozdějším uveřejněním než bývá obvyklé mají problém. Musím též odpovědně přiznat, že se opravdu povede 2x až 3x do roka desetidenní termín uveřejnění o několik dnů překročit z různých objektivních důvodů, které nelze někdy ovlivnit, takže bychom měli asi uvažovat o prodloužení termínu uveřejňování nebo alespoň kalendářní dny změnit na pracovní.

Myslím, že se Zdeněk Ženíšek mýlí. Podle jeho výkladu, že lhůta pro zveřejnění se začíná počítat dnem podpisu, bychom se mohli zápisu na stránkách města dočkat třeba až za měsíc nebo i déle. To proto, že jednací řád neurčuje, do kdy má být zápis podepsán. Na zápisu samém je také uvedeno jediné datum, a to je termín, kdy rada zasedala. Logicky tak při formulaci “je zveřejněn do 10 dnů” musíme začít počítat od jednacího dne. Nemůžeme počítat od dne podpisu, protože ten neznáme, není zaprotokolován.

Vysvětlení Zdeňka Ženíška tak nemá oporu v jednacím řádu. Tajemník městského úřadu se však může pokusit toto změnit a v rámci svých kompetencí navrhnout samosprávě úpravu jednacího řádu ve smyslu jeho výše uvedeného vysvětlení. Bude jen na zastupitelích, zda jeho případné náměty schválí.

Zdeněk JUNGVIRT

 

JEDNACÍ ŘÁD RADY MĚSTA A KOMISÍ RADY MĚSTA

ČLÁNEK 9

Zápis ze zasedání rady a kontrola plnění usnesení rady

(3) Zápis ze zasedání rady podepisuje starosta spolu s určeným ověřovatelem (§ 101 odst. 3 zákona o obcích).

(4) Zápis se pořizuje do 7 dnů po skončení zasedání rady (§101 odst. 3 zákona o obcích).

(5) Zápis ze zasedání rady města je do 10 dnů po skončení zasedání uložen na městském úřadě (kancelář starosty), kde do něj může kdokoliv nahlédnout. Zároveň je rozeslán všem členům zastupitelstva.

(6) Zápis ze zasedání bez osobních údajů a dalších zákonem chráněných údajů v usneseních uváděných je zveřejněn do 10 dnů na webových stránkách města.

 

 

0 0 votes
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře