BESIP RADÍ: Víte jak se zachovat, když dostanete smyk?

BESIP RADÍ: Víte jak se zachovat, když dostanete smyk?

Smyk přední nápravy (nedotáčivý smyk) 

Klasickou příčinou smyku přední nápravy je příliš vysoká nájezdová rychlost do zatáčky. Vozidlo se zatočenými koly jede dále v přímém směru ven ze zatáčky. V takovém případě stačí ubrat plyn! Rozhodně netočíme volantem ještě více směrem do zatáčky, kola se potřebují tzv. chytnout! Doporučení je vyšlápnout spojku, i když v řadě situací stačí pouze ubrat plyn, povolit volant tak, aby se kola opět mohla roztočit, a pak opět začít zatáčet.


Smyk zadní nápravy (přetáčivý smyk) 

Při tomto typu smyku, vás, lidově řečeno, začne v zatáčce předbíhat zadek vozidla. To může nastat opět v případě příliš rychlého nájezdu do zatáčky, po škubnutí volantem, ale i použitím sjetých pneumatik na zadní nápravě. Pro zvládnutí přetáčivého smyku vyšlápněte spojku a natočte volant proti pohybu zádě, tzv. kontra. Tento protipohyb musí být udělán včas a dostatečně rychle, protože je nutné tento druh smyku podchytit už v samotném zárodku. Zároveň však dbejte na to, abyste volantem zbrkle netočili na obě strany, nebo abyste případně při „odchycení“ přetáčivého smyku nedotáčeli kola ještě více kontra. V takovém případě se z rozkmitaného auta stane kyvadlo, které nejsme schopni zastavit.

BESIP

 

 

 

0 0 votes
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře