LIPNO NAD VLTAVOU: Lano pro novou lanovku Lipenská zaplétalo ve skiareálu po...

LIPNO NAD VLTAVOU: Lano pro novou lanovku Lipenská zaplétalo ve skiareálu po dva dny deset pracovníků

 

Deset lidí, dva dny. Tak vypadal ve Skiareálu Lipno záplet lana nové lanovky Lipenská, která je letošní největší investicí zimní sezóny.

„Lano se zaplétalo z šesti pramenů o celkové váze téměř čtyři tuny. Vlastní záplet je dlouhý 60 metrů. Používáme jedno z nejkvalitnějších lan od švýcarského výrobce Fatzer. Má plastový střed, který zabraňuje rozpínání lana,“ uvedl k technickým podrobnostem marketingový a obchodní ředitel Skiareálu Lipno Jiří Falout.

Zaplétání lana je velkou událostí při každé stavbě lanovky. I když to může vypadat na první pohled jako jednoduchá věc, opak je pravdou. V Evropě je jen 15 odborníků, kteří takto těžká a dlouhá lana umějí zaplétat. Po skončení prací není poznat, kde bylo lano zapleteno.

„Je to hlavně o zkušenosti, které si předáváme. Existuje technologický postup, který je daný, ale kromě něj musíte to lano dobře znát, musíte vědět, jak se vyrábí, jak se chová. Musíte také vědět, jak funguje taková lanovka,“ sdělil šéfmontér lanové dráhy Norbert Tippelt, jeden ze zaplétačů. Podotkl, že lano se zaplétá pouze na lanových drahách nebo na vlecích.

Nová lanovka Lipenská měří 400 metrů a za hodinu dokáže přepravit až 1200 osob. Je dvousedačková. Jde o lanovku Doppelmayr Garaventa. Na vrchol se lyžaři dostanou za zhruba tři minuty. „Lanovka propojí skiareál s částí obce Lipno nad Vltavou v místě, kde běžkaři nastupují do stop, a které v zimě obsluhuje pravidelná linka skibusu,“ uvedl k umístění lanovky Falout.

Lanovka bude obsluhovat novou sjezdovku Lipenská, která měří 800 metrů a také nový snowcross o délce 500 metrů. Nový snowcross doplní stávající koncept zábavného lyžování na svahu, který do letošní sezóny tvořily dvě skicrossové tratě propojené tunelem, měřený slalom a snowpark. Z celkových zhruba 13,5 km lipenských sjezdovek je nyní čtvrtina pojata právě s ohledem na zábavu.

 

Text a foto: (jf)

 

 

 

 

 

 

0 0 votes
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře