ČESKÉ BUDĚJOVICE: Správa a údržba silnic kraje má letos dostat od státu...

ČESKÉ BUDĚJOVICE: Správa a údržba silnic kraje má letos dostat od státu na opravy 95 milionů korun

Ilustrační foto: archiv (red) – Za krásnější Vimperk

 

Správa a údržba silnic Jihočeského (SÚS Jčk) kraje má dostat na opravy silnic II. a III. tříd ze Státního fondu dopravní infrastruktury 95 milionů. Stejně jako loni.

Devadesát pět milionů korun. Tolik má letos činit dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) pro Správu a údržbu silnic Jihočeského kraje (SÚS JčK). Dohromady jihočeští silničáři chtějí do rekonstrukcí silnic II. a III. tříd včetně mostů investovat 107 milionů korun, když rozdíl dofinancují z vlastních zdrojů.

Státní finanční výpomoc je vázána na podpis smlouvy mezi SFDI a SÚS JčK, na jejímž základě by měly peníze na jih Čech doputovat zřejmě ještě během května.

„Jsem rád, že stát našim silničářům opět vypomůže částkou ve stejné výši, jako loni, což určitě pomůže zkvalitnit další úseky silnic ve správě kraje,” uvedl první náměstek hejtmanky Josef Knot.

Mezi největší investiční akce z pohledu SÚS JčK patří podle Knota na Českobudějovicku průtah obce Borovnice za více než sedm milionů, na Českokrumlovsku odvodnění komunikace v průtahu Kájova za více než šest milionů, na Jindřichohradecku oprava ulice Čechova v Kunžaku za téměř 13,5 milionu, na Písecku rekonstrukce mostu v Chřešťovicích za více než sedm milionů, na Prachaticku rekonstrukce mostu přes Stašský potok u Zdíkova za téměř šest milionů, na Strakonicku rekonstrukce mostu ve Vodňanech za více než tři miliony a na Táborsku rekonstrukce mostu v obci Ústrašice za více než 9,7 milionu korun.

Ředitel SÚS JčK Jan Štícha pak doplnil, že celková dotace ze strany SFDI pro Jihočeský kraj pro letošek je 320,86 milionu korun, tedy druhá nejvyšší po Středočeském kraji. Z toho s již výše zmíněnými 95 miliony má nakládat SÚS JčK a zbytek skončí v gesci krajského odboru regionálního rozvoje.

(tzjč)

 

 

0 0 votes
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře