ÚVODEM: Za rok budeme po šumavských železnicích jezdit s novým dopravcem. Bude...

ÚVODEM: Za rok budeme po šumavských železnicích jezdit s novým dopravcem. Bude to změna k lepšímu?

Jihočeský kraj ušetří 300 milionů. Díky podpisu smlouvy s GW Train Regio, která nově zajistí osobní přepravu na třech regionálních železničních tratích.

Přepravu osob po železnici na tratích České Budějovice – Černý Kříž, Číčenice – Nové Údolí a Strakonice – Volary bude na jihu Čech nově zajišťovat společnost GW Train Regio. Na základě smlouvy, kterou v pátek 25. listopadu podepsal za Jihočeský kraj hejtman Jiří Zimola a za GW Train Regio předseda představenstva Peter Bosáček, se tak stane od 10. prosince 2017 po dobu následujících 15 let. Kraj za služby uvedené společnosti uhradí 2,25 miliardy korun. Oproti dosavadnímu provozovateli, kterým jsou České dráhy, díky tomu ušetří 300 milionů a zároveň se zvýší i komfort pro cestující.

GW Train Regio získala tento kontrakt v březnu loňského roku na základě výběrového řízení, kde s nejlevnější nabídkou zvítězila před společností ARRIVA Morava a právě Českými drahami. Ty se však s výsledkem odmítaly smířit, zejména se zadávací dokumentací a cenou, kterou považovaly za nepřiměřeně nízkou. S námitkami se obrátily na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže i Krajský soud v Brně, ale ani u jedné instituce neuspěly. Čtvrtého listopadu 2016 byla všechna předběžná opatření na zákaz uzavření smlouvy mezi Jihočeským krajem a vítěznou firmou GW Train Regio zrušena. „Je to jasným důkazem toho, že jsme od samého začátku postupovali maximálně transparentně a v souladu se všemi právními předpisy,” zdůraznil Zimola.

Dotažení celé této záležitosti až k podpisu smlouvy označil hejtman za jednoznačný úspěch. „Zároveň se jedná i o vzkaz ostatním krajům, aby se nebály vybrat si tu zdánlivě složitější cestu, která je sice plná komplikací a složitých vyjednávání, ale na jejím konci je významná finanční úspora a zvýšení komfortu pro cestující na železnici,” uvedl Zimola.

Podle hejtmana dal tímto kraj zároveň najevo, že umí dobře hospodařit s veřejnými prostředky na úkor toho, aby se vydal cestou nejmenšího odporu uzavíráním či prodlužováním smluv s největším dopravcem v zemi, tedy s Českými drahami. „Kontrakt s GW Train Regiem nám přinese za 15 let úsporu 300 milionů korun. Dalších 150 milionů díky tomu navíc ušetří stát, který na regionální veřejnou dopravu přispívá,” dodal Zimola.

Jenom pro představu, ušetřených 300 milionů by například více než třikrát pokrylo náklady, které kraj letos investoval do oprav středních škol, téměř dvakrát by stačilo na výstavbu Domova pro seniory v Bechyni, nebo by na tři roky zajistilo financování Programu rozvoje venkova.

Náměstek hejtmana pro dopravu Jan Kubík uvedl, že s příchodem společnosti GW Train Regio na zmíněné regionální tratě se zvýší i rychlost cestování a tím pádem se zkrátí jízdní doba. „Pozitivně se to rovněž odrazí v rozvoji cestovního ruchu na Českokrumlovsku, Prachaticku a v jihočeské části Šumavy včetně propojení s bavorským dopravním systémem v Novém Údolí – Haidmühle,” naznačil Kubík s tím, že moderní vozy poskytnou mimo jiné prostor i pro přepravu jízdních kol, kočárků a osob s omezenou schopností pohybu.

Předseda představenstva GW Train Regio Bosáček potvrdil, že provoz má být zahájen 10. prosince příštího roku. „Na zmíněné tratě nasadíme celkem 15 vozidel Regio Sprinter, která tu ročně urazí zhruba 1,3 milionu vlakových kilometrů,” dodal.

Robert Krigar, generální ředitel Skupiny Jihotrans, do které společnost GW Train Regio patří, pak řekl, že podle tarifu, který používají, by mělo být základní jízdné na většině úseků oproti současnosti levnější. „Rovněž jsme připraveni na daných tratích zajistit bezpečnost minimálně na takové úrovni, jaká je doposud. A pokud bude z jejich strany zájem, budeme se také snažit přijmout co nejvíce současných zaměstnanců Českých drah, kteří tu pracují,” uzavřel Krigar.

Vybavení vozidel GW Train Regio

1: Připojení WIFI
2: Zásuvky 220 V u sedadel ve stanoveném počtu
3: Sedadla s opěrkou hlavy (s výjimkou sklopných a vyjímatelných sedadel)
4: Polohovací sedadla
5: Variabilní uspořádání prostoru (možnost vyjmutí nejméně 8 sedadel pro přepravu vozíčkářů resp. jízdních kol)
6: Velkoprostorové WC s možností přebalování kojenců
7: Optický informační systém pro cestující uvnitř vozidel
8: Optický informační systém vně vozidel
9: Klimatizace
10: Jízdenkový automat ve vozidle (nejméně 1 v každém vlaku)
11: Ovládání dveří vstupní – tlačítkové, vnitřní – tlačítkové nebo na fotobuňku

(tzjč)

Ilustrační foto: archiv internetu

 

 

0 0 votes
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře