LÉTO, DOVOLENÁ: Cyklobusy dovezou lidi do atraktivních míst v jižních Čechách i...

LÉTO, DOVOLENÁ: Cyklobusy dovezou lidi do atraktivních míst v jižních Čechách i na jihu Moravy

V sobotu 11. června vyjely na své pravidelné trasy poprvé cyklobusy, díky kterým se cyklisté i pěší turisté bez aut, nebo dlouhých přejezdů po silnicích, dostanou do nejatraktiv­nějších míst Jihočeského i Jihomoravského kraje. Od června na čtyřech a o hlavních prázdninách na sedmi speciálně vybraných autobusových linkách nasadí hlavní jihočeský dopravce GW BUS autobusy s cyklovleky. Kvilda, Novohradské hory, Třeboňsko, Česká Kanada, Orlík, Gmünd, Znojmo. To jsou jen některé z cílových zastávek Cyklotransu. Dopravní systém ČEZ Cyklotrans patří mezi klíčové prvky turistické infrastruktury na jihu České republiky.

ČEZ Cyklotrans neznamená jen vlastní síť autobusových linek, ale také provázanost s ostatními dopravci – od podobně koncipovaných linek na Šumavě přes železnici až po návaznost na vodní dopravu na přehradách Lipno a Orlík. Významně se tak rozšiřují možnosti cestování.

Generálním partnerem DS ČEZ Cyklotrans je již sedmým rokem Jaderná elektrárna Temelín Skupiny ČEZ. „Projekt spolehlivě funguje už čtrnáct let a stále jej zdokonalujeme. Zvykly si na něj desítky tisíc cestujících, kteří přijíždějí na jih Čech za pěší i cykloturistikou,“ zdůrazňuje Robert Krigar z GW BUS.

“Systém těchto linek poskytuje svobodnou volbu cestování. Můžete se z konečné stanice vrátit domů po vlastní ose, nebo relaxovat v nedotčené přírodě a využít večerních spojů. V každém případě se nemusíte vracet ke svému zaparkovanému autu. Nebo strávit příjemný víkend či týden na kole bez auta.,” upřesňuje Petr Šuleř ze Skupiny ČEZ.

V roce 2015 bylo přepraveno cyklobusy 4100 kol a téměř 20 000 cestujících. V sezóně 2016 počítají dopravci předběžně se 620 spoji. Nejvyužívanější jsou zpravidla sobotní ve směru z Českých Budějovic na Lipno n. Vlt. a Vyšší Brod, dále o zelenou linku do oblasti České Kanady a víkendové spoje do Kvildy.

Pro jejich zajištění jsou využívány standardní autobusy s obsaditelností 41 cestujících v soupravě s cyklovlekem na 25 jízdních kol. K přepravě jsou přijímána všechna jízdní kola, ze kterých musí být odstraněny před nakládkou všechny odnímatelné součásti (brašny apod.) a cena jízdního kola je maximálně 30 000 Kč. Elektrokola jsou přepravována, pouze pokud lze snadno demontovat baterii, nebo pokud je její uložení vhodné pro přepravu na cyklovleku, jinak se elektrokola nepřepravují.

„Rezervace cesty předem není možná. Pokud bude cestovat větší organizovaná skupina cestujících s koly, je vhodné pokud tuto skutečnost nahlásí, a podle potřeby jsme schopni zajistit případnou posilu,“ informuje Miloslav Mrkvička ze společnosti GW BUS.

Jízdné pro osoby se na výše uvedených linkách řídí běžným tarifem, tj. vzdáleností dle jízdního řádu mezi nástupní a výstupní zastávkou. Jízdní kolo je přepravováno za 30 Kč bez ohledu na přepravovanou vzdálenost. „Pokud se cestující prokáže ranní jízdenkou, nebo jízdenkou z předchozího dne, a to z jakéhokoli spoje linek DS ČEZ CYKLOTRANS, má přepravu jízdního kola zdarma,“ říká Miloslav Mrkvička. „Novinkou v letošním roce je zkušební zavedení bezplatného internetového připojení prostřednictvím wi-fi v cyklobusech na linkách na Kvildu, Vltavské a Zelené,“ dodává Miloslav Mrkvička.

(tzgw)

Foto: archiv redakce

 

 

 

0 0 votes
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře