STRAKONICE: Výstav piva Dudák – Měšťanského pivovaru stoupl v loňském roce o...

STRAKONICE: Výstav piva Dudák – Měšťanského pivovaru stoupl v loňském roce o čtyři a půl procenta

 

Strakonický pivovar měl v roce 2018 největší meziroční nárůst v množství prodaného piva od roku 2006, výstav piva v meziročním srovnání stoupl o 4,5 procenta. Ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku tu uvařili více piva po dlouhých 12 letech. K výborným výsledkům výrazně pomohl větší zájem o strakonické pivo na Moravě, vyšší prodej lahvového piva v supermarketech a úspěch značkových restaurací tzv. Dudákoven, ale také zvýšený export.

O 4,5 procenta vyšší výstav měl loni ve srovnání s rokem 2017 strakonický pivovar DUDÁK. V jediném městem vlastněném pivovaru, uvařili o zhruba 2300 hektolitrů piva více, než v roce 2017. Pro pivovar, který má veškerá piva v nepasterované podobě se jednalo o výjimečný výsledek, meziroční nárůst zaznamenali strakoničtí pivovarníci naposledy v roce 2006. „Jsme si vědomi toho, že nám pomohlo výjimečně hezké počasí, stejně jako ostatním pivovarům. Nárůst však pokračoval i po zbylé měsíce roku a to nás velice těší. Obrovský úspěch mělo vánoční pivo, kdybychom ho uvařili dvakrát tolik, určitě by se prodalo. Uděláme vše proto, aby rok 2018 nebyl světlou výjimkou, ale další nárůst pokračoval i v příštím období,“ uvádí ředitel pivovaru Dušan Krankus. Ten byl až do konce loňského roku zároveň i sládkem pivovaru, od ledna ho ve funkci vystřídal jeho zástupce, dříve podsládek Vlastimil Matej.

Ten považuje za velmi důležité, že díky úspěšným speciálním pivům se Dudák dostane i k zákazníkům, kteří ho běžně nekupují. „Být sládkem ve strakonickém pivovaru je pro mě velká čest, rád bych především udržel stálou kvalitu našeho piva bez reklamací a pokračoval v nastolené tradici alespoň 3 speciálních piv ročně. Pro náš pivovar je podstatné využití našich výrobních kapacit, takže by bylo ideální, aby výstav rostl i nadále,“ uvedl Matej, který v pivovaru pracuje od roku 2008 a je rodákem ze Strakonic.

Po dlouhých letech se zvedlo množství piva, které se ze Strakonic exportuje. Začali jsme vozit pivo na Ukrajinu, do Portugalska nebo do Itálie. Na konci roku odešla po ročním jednání první várka našeho piva do Ruské federace,“ prozrazuje Krankus.

O 20 procent více piva než loni, se prodalo na Moravě, zejména v jižní části, kde má pivovar nového obchodního partnera, který logistisky zajišťuje tento region. Za zvýšeným prodejem je i to, že se pivo stále častěji objevuje v nabídce různých supermarketů. Oproti loňskému roku se prodej strakonického piva prodávaného v supermaketech výrazně zvedl. „Na tomto nárůstu se nejvíce podílela síť  Penny market, kde se prodej více jak zdvojnásobil. Celkový nárůst činil více než 130 procent. Výrazně lepší prodejní výsledky jsme měli v sítích Coop, kde nárůst prodeje činil 13 procent,“ uvedl obchodní ředitel pivovaru Martin Man.

Výborně se pivo prodává také v nové prodejně, kterou pivovar slavnostně otevřel v červnu roku 2018. Za sedm měsíců narostl celkový obrat prodaného zboží o více než 18 procent (necelý jeden milion korun), než v době, kdy se tu pivo prodávalo v dřevěném provizorním stánku.

Radost vedení strakonického pivovaru dělá především projekt designových restaurací, tzv. Dudákoven. Zatím jich je osm. Hosté v nich oceňují především příjemné, architektonicky o designově zajímavé prostředí a poctivé nepasterizované pivo. Před loňským létem se otevřela zatím poslední Dudákovna – restaurace Na Ostrově, která stojí v Písku u Otavy nedaleko zimního stadionu. „Obecně se Dudákovnám velmi  daří. Cestu si do nich kromě štamgastů najdou i celé rodiny, ženy,  mladí a starší lidé,“ popisuje ředitel Krankus s tím, že obchodní oddělení pivovaru pracuje na tom, aby jejich počet narůstal i v roce 2019.

 

Text a foto: (pp)

 

 

 

0 0 votes
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře