DOBRÁ ZPRÁVA: Lidl v České republice už nebude od roku 2025 prodávat...

DOBRÁ ZPRÁVA: Lidl v České republice už nebude od roku 2025 prodávat vejce z klecových chovů

 

Lidl v České republice bude postupně omezovat prodej vajec z klecových chovů až do jeho úplného zrušení nejpozději v roce 2025.

V souladu se zvyšováním kvality svých výrobků, snahou o udržitelný způsob získávání svých zdrojů se Lidl rozhodl ve svých prodejnách v České republice postupně omezovat prodej vajec od nosnic v klecích a postupně je nahrazovat vejci z bezklecových chovů.

Rozhodnutí opustit prodej vajec z klecových chovů jde ruku v ruce s naší snahou o vysokou kvalitu prodávaných potravin. Jako jeden z největších obchodníků na trhu přitom máme možnost ovlivnit způsob, jakým jsou suroviny pro potraviny získávány. Vejce jsou pak v našich prodejnách nejen surovinou, ale i konečným prodávaným výrobkem. Snaha o udržitelný způsob chovu slepic a jejich životní podmínky je tedy na místě,“ řekl k rozhodnutí českého Lidlu Michal Farník, jednatel odpovědný za sortiment.

Lidl v současné době nabízí vejce z chovu nosnic v klecích nebo v halách na podestýlce. Svého cíle chce dosáhnout postupně, protože v případě českých dodavatelů v současné době není možné množství prodávané v jeho prodejnách vejci z bezklecových chovů pokrýt. Lidl se proto zavazuje k intenzivní spolupráci s českými dodavateli a ke společnému hledání možností, jak bezklecové chovy rozšířit. „Vzhledem k aktuálním možnostem českých dodavatelů se jedná o cíl, na kterém musíme pracovat společně. Věřím však, že se nám to do roku 2025 podaří,“ doplnil Michal Farník.

Zároveň s kroky vedoucími k prodeji vajec pouze k bezklecových chovů bude Lidl usilovat o stejný cíl i u vybraných výrobků svých privátních značek, která vejce obsahují jako jednu z nejdůležitějších surovin.

Rozhodnutí Lidlu je v souladu s jeho dlouhodobou strategií o ohleduplný přístup ke svému okolí. Již v roce 2017 například upustil od prodeje jednorázových igelitových tašek. Letos také komunikoval svůj závazek, do roku 2025 snížit množství plastů u výrobků privátních značek o 20 % a používat u nich pouze stoprocentně recyklovatelné plasty. I toto opatření nelze uskutečnit okamžitě a vyžaduje úzkou spolupráci s dodavateli.

(tz)

Ilustrační foto: pixabay

 

 

 

 

Komentáře

komentářů